Logo Essilor

Czas na wzrok 40+

CZAS NA WZROK 40+

CZAS NA WZROK 40+ to ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób po 40. roku życia. Ma za zadanie popularyzować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji, a także zachęcać do regularnego badania wzroku.

 

Temat kampanii – PREZBIOPIA

To przypadłość wzroku dotykająca nawet 10 mln Polaków. Pojawia się po 40. roku życia jako efekt naturalnych zmian w układzie wzrokowym, zachodzących wraz z wiekiem. Sprawia, że najprostsze codzienne czynności (czytanie, korzystanie z telefonu komórkowego czy komputera) stają się uciążliwe – prezbiop musi odsuwać czytany tekst od oczu, a dodatkowo gorzej widzi na dalsze odległości a szczególnie w niepełnym oświetleniu. Prezbiopii nie leczy się, ale można ją korygować za pomocą np. właściwie dobranych okularów progresywnych.

 

Jak pokazują badania, osoby żyjące z prezbiopią często nie mają świadomości swojej przypadłości. Widzą, że wzrok im się pogarsza, ale go nie badają. Niektórzy nie wiedzą nawet, gdzie mogą go zbadać. A o istnieniu rozwiązań pozwalających żyć komfortowo mimo pogarszającego się widzenia słyszeli już tylko nieliczni. Organizatorzy kampanii CZAS NA WZROK 40+ chcą zmienić ten stan rzeczy.

 

Cele kampanii:

  • propagowanie wiedzy o prezbiopii – czym jest, czym się objawia, jak ją u siebie rozpoznać;
  • zachęcenie osób 40+ do regularnego badania wzroku;
  • edukacja na temat szkieł progresywnych jako najlepszego rozwiązania dla prezbiopów.

 

Edukacja i informacja – na potrzeby kampanii powstała platforma www.czasnawzrok.pl
z wyszukiwarką salonów optycznych biorących udział w akcji, a także infolinią, w której eksperci odpowiedzą na najważniejsze pytania. Osoby biorące udział w kampanii mają możliwość, oprócz skorzystania z porad specjalistów z zakresu prezbiopii i doboru najlepszego rozwiązania do korekcji prezbiopii, także umówienie się na bezpłatne badanie wzroku czy wykorzystanie vouchera zniżkowego na szkła progresywne, w partnerskich salonach optycznych na terenie całej Polski.