Logo Dobroczyńca Roku 2018 Essilor Logo

Czas na wzrok 40+

Bieg - grafika

Do 3 października trwają zapisy na 1. Rodzinny Bieg Branży Optycznej Czas Na Wzrok – wyjątkowe, pierwsze tego typu wydarzenia, integrującego branżę optyczną. Impreza ma charakter rodzinny, ale przede wszystkim - charytatywny.

Z okazji Światowego Dnia Wzroku podsumujemy ogromny sukces ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+, której głównym celem jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej oraz edukacja w zakresie prezbiopii.

13 października, na Błoniach obok Centrum Olimpijskiego w Warszawie, przedstawiciele branży optycznej przebiegną wspólnie 5 km dla podopiecznych domów dziecka. Każdy biegacz jest ważny! Im więcej osób weźmie udział w Biegu Głównym, tym więcej podopiecznych domów dziecka otrzyma okulary korekcyjne, przekazane przez Grupę Essilor. Wydarzeniu towarzyszyć będzie również szereg atrakcji i animacji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każdy będzie mógł poddać się bezpłatnemu badaniu przesiewowemu wzroku. Dodatkowo odbędzie się także Bieg Dzieci (5-15 lat) na dystansie 400 m.

Regulamin, szczegółowe informacje o Biegu oraz rejestracja dostępna jest przez stronę internetową www.bieg.czasnawzrok.pl

Pomysłodawcą i organizatorem 1. Rodzinnego Biegu Branży Optycznej Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok. Partnerzy wydarzenia to firmy optyczne, działające na terenie kraju: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Poland.

CZAS NA WZROK 40+

CZAS NA WZROK 40+ to ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób po 40. roku życia. Ma za zadanie popularyzować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji, a także zachęcać do regularnego badania wzroku.

Temat kampanii – PREZBIOPIA

To przypadłość wzroku dotykająca nawet 10 mln Polaków. Pojawia się po 40. roku życia jako efekt naturalnych zmian w układzie wzrokowym, zachodzących wraz z wiekiem. Sprawia, że najprostsze codzienne czynności (czytanie, korzystanie z telefonu komórkowego czy komputera) stają się uciążliwe – prezbiop musi odsuwać czytany tekst od oczu, a dodatkowo gorzej widzi na dalsze odległości a szczególnie w niepełnym oświetleniu. Prezbiopii nie leczy się, ale można ją korygować za pomocą np. właściwie dobranych okularów progresywnych.

Jak pokazują badania, osoby żyjące z prezbiopią często nie mają świadomości swojej przypadłości. Widzą, że wzrok im się pogarsza, ale go nie badają. Niektórzy nie wiedzą nawet, gdzie mogą go zbadać. A o istnieniu rozwiązań pozwalających żyć komfortowo mimo pogarszającego się widzenia słyszeli już tylko nieliczni. Organizatorzy kampanii CZAS NA WZROK 40+ chcą zmienić ten stan rzeczy.

Cele kampanii:

  • propagowanie wiedzy o prezbiopii – czym jest, czym się objawia, jak ją u siebie rozpoznać;
  • zachęcenie osób 40+ do regularnego badania wzroku;
  • edukacja na temat szkieł progresywnych jako najlepszego rozwiązania dla prezbiopów.

Edukacja i informacja – na potrzeby kampanii powstała platforma www.czasnawzrok.pl
z wyszukiwarką salonów optycznych biorących udział w akcji, a także infolinią, w której eksperci odpowiedzą na najważniejsze pytania. Osoby biorące udział w kampanii mają możliwość, oprócz skorzystania z porad specjalistów z zakresu prezbiopii i doboru najlepszego rozwiązania do korekcji prezbiopii, także umówienie się na bezpłatne badanie wzroku czy wykorzystanie vouchera zniżkowego na szkła progresywne, w partnerskich salonach optycznych na terenie całej Polski.


Dbamy o to, żeby akcja edukacyjna Czas na Wzrok 40+ miała jak najszerszy zasięg. 7 marca 2018 Marzena Rogalska oraz Tomasz Kammel w Pytaniu na Śniadanie wraz z naszymi gośćmi: aktorką Darią Widawską oraz Michałem Orlińskim - optometrystą rozmawiali o prezbiopii, badaniach wzroku, szkłach progresywnych ich funkcjonalności i zaletach. Przedstawili stronę internetową dotyczącą kampanii czasnawzrok.pl

Zapraszamy do obejrzenia nagrania!

Natomiast 19 lutego miała miejsce konferencja prasowa, która inaugurowała akcję Czas na Wzrok 40+. Podczas konferencji prasowej Grupy Essilor pojawiło się wielu wspaniałych gości, którzy postanowili swoim wizerunkiem wesprzeć akcję.